Köpvillkor
1. Om Brincksafe
Brinck Consulting AB
556791-0814
Företaget har sitt säte i Enköping. Företagets postadress är Kvartsgatan 3, 749 40 Enköping.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@brincksafe.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@brincksafe.se.
Observera att ett köpeavtal endast anses ingånget när Brincksafe har utfärdat en orderbekräftelse. Denna bekräftelse utgör Brincksafes accept av din beställning och bekräftar de specifika detaljerna i avtalet mellan dig och Brincksafe. Du kan förvänta dig att motta din orderbekräftelse inom 24 timmar efter att din beställning har mottagits av oss.
För att genomföra ett köp hos Brincksafe måste du vara minst 18 år gammal. Vidare krävs det att Brincksafe kan verifiera din bostadsadress för att säkerställa en smidig affärstransaktion och leverans.
3. Leverans
Den vanliga leveranstiden inom Sverige till närmaste DHL-servicepoint är 1-2 arbetsdagar.. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@brincksafe.se.
3.1 Fraktkostnad
Alla våra försändelser skickas med DHL.
DHL Service Point: 129 kronor. När ditt paket anländer till din närmaste DHL Servicepoint kommer du att få ett SMS och ett e-postmeddelande som informerar dig om att det är redo att hämtas upp. Du har 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Om du inte hämtar ut ditt paket inom denna tid kommer det automatiskt att skickas tillbaka. Med DHL Finder kan du hitta en DHL Servicepoint nära dig.
Vi förbehåller oss rätten att debitera en hanteringsavgift på 250 kr för paket som inte hämtas ut. Denna avgift är till för att täcka de kostnader vi ådrar oss i samband med distribution och returhantering av outhämtade paket.
4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5. Betalningsalternativ
5.1 Klarna (B2C)
Betalningsalternativet Klarna finns tillgänglig för dig som privatperson. De detaljerade villkoren för betalning bestäms av Klarna. För mer information eller frågor om din betalning, besök Klarnas webbplats eller kontakta deras kundservice på mail info@klarna.se eller kundtjänst på telefon 08-120 120 10.
5.2 Billie (B2B)
Godkännandeprocess
Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie
Beställningen godkänns med en godkännandeförklaring som skickas i ett separat e-brev eller genom att varorna levereras inom tre till fyra dagar. Billie GmbH förvärvade fordringen för köpesumman gentemot kunden när betalningssättet ”Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie” valdes och skickar godkännandeförklaringen med e-post.
Förvärv av fordringar
Företagskunder har möjlighet att betala fakturabeloppet via banköverföring först efter att varan och fakturan tagits emot (”Fakturabetalning”). För att kunna lämna detta erbjudande samarbetar vi med Klarna Bank AB (”Klarna”), som i sin tur samarbetar med leverantören av betaltjänster, Billie GmbH (”Billie”), vid betalningsmetoden ”Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie”. Man måste inte registrera sig hos Klarna för att kunna överföra fakturabeloppet. När betalningsmetoden valts under beställningsprocessen kontrollerar Billie adressen och gör en kreditprövning. Om resultatet av kontrollen är bra kan beställningen genomföras med det betalningssätt som valts och betalningskravet gentemot kunden lämnas först över till Klarna och sedan från Klarna till Billie. Fakturabeloppet ska överföras enligt betalningsanvisningarna inom den betalningsperiod som anges på fakturan till det konto som Billie använder för sina företagskunder.
Integritetspolicy
Om du väljer betalningssättet ”Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie” kommer Klarna att kontrollera adressen och göra en kreditprövning som en del av den beställningsprocess som ska utföras av Billie. Då överförs följande uppgifter som anges i samband med beställningen och som krävs för denna adresskontroll och kreditprövning till Klarna, Billie och företagspartner som anlitats av Billie (t ex kreditvärdighetsinformation, inkassopartner etc.):
Persondata och kontaktuppgifter
Uppgifter om kundens identitet (titel, för- och efternamn, telefonnummer, e-postadress) och det företag för vars räkning beställningen görs (företag och juridisk form, registernummer och -uppgifter, adress och kontaktuppgifter, e-postadress, telefonnummer, leverans- och faktureringsadresser, kundnummer, skattenummer, momsregistreringsnummer, information om branschen och företagets storlek);
Transaktionsrelaterade data
Fakturabelopp och betalningsvillkor, information om produkter som beställs, t ex order-ID, antal, varukorg och faktureringsinformation, status som befintlig kund.Dessa uppgifter används endast av Klarna och Billie för att kontrollera om den betalningsmetod som kunden önskar är tillgänglig samt för att hantera betalningen om resultatet av kontrollen var bra. Som en del av den här behandlingen kommer Billie att skicka kunden information om beställningens status och faktureringsinformation till den e-postadress som angavs under beställningsprocessen.Klarnas integritetspolicy finns på följande länk: https://www.klarna.com/international/privacy-policy/. Billies integritetspolicy kan hämtas genom följande länk: https://www.billie.io/en/privacy-policy. Båda dataskyddsförklaringarna gäller utöver vår dataskyddsförklaring och våra allmänna villkor för tjänsten.
Betalningsanvisningar och betalningspåminnelser
Om du väljer betalningssättet ”Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie” skickar Billie betalningsinstruktioner och betalningspåminnelser via e-post. Betalningar ska endast göras till det konto som anges här.Support
Teknisk support vid problem med att välja och genomföra betalningar med metoden ”Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie” tillhandahålls av Billie. Supporten kan nås under vanlig kontorstid (måndag till fredag, 9.00 till 17.00, exklusive helgdagar i Berlin) på help.billie.io.
6. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
6.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@brincksafe.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Läs mer om hur du går till väga för att returnera en vara på vår sida för Retur & Reklamation.
6.2 Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
7. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
7.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@brincksafe.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
8. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
9. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
10. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
11. Personuppgifter
Genom att handla hos Brincksafe accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Brincksafe är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Följande information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
11.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
11.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
11.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
11.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish.
11.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.
11.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.Vi använder Brevo för utskick av nyhetsbrev.
11.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
11.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
11.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
11.8 Ansvarig för dataskydd
Brincksafe är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
11.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
12. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
13. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.