Köpvillkor
1. Om Brincksafe
Brinck Consulting AB
556791-0814
Företaget har sitt säte i Enköping. Företagets postadress är Kvartsgatan 3, 749 40 Enköping.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@brincksafe.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din 
e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, 
pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@brincksafe.se.
Observera att ett köpeavtal endast anses ingånget när Brincksafe har utfärdat en orderbekräftelse. Denna bekräftelse utgör Brincksafes accept av din beställning och bekräftar de specifika detaljerna i avtalet mellan dig och Brincksafe. Du kan förvänta dig att motta din orderbekräftelse inom 24 timmar efter att din beställning har mottagits av oss.
För att genomföra ett köp hos Brincksafe måste du vara minst 18 år gammal. Vidare krävs det att Brincksafe kan verifiera din bostadsadress för att säkerställa en smidig affärstransaktion och leverans.
3. Leverans
Den vanliga leveranstiden inom Sverige till närmaste DHL-servicepoint är
 1-2 arbetsdagar.. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast 
på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig 
om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@brincksafe.se.
3.1 Fraktkostnad
Alla våra försändelser skickas med DHL.
DHL Service Point: 129 kronor. När ditt paket anländer till din närmaste
 DHL Servicepoint kommer du att få ett SMS och ett e-postmeddelande som 
informerar dig om att det är redo att hämtas upp. Du har 7 dagar på dig 
att hämta ut ditt paket. Om du inte hämtar ut ditt paket inom denna tid 
kommer det automatiskt att skickas tillbaka. Med DHL Finder kan du hitta en DHL Servicepoint nära dig.
Vi förbehåller oss rätten att debitera en hanteringsavgift på 250 kr för paket som inte hämtas ut. Denna avgift är till för att täcka de kostnader vi ådrar oss i samband med distribution och returhantering av outhämtade paket.
4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Du kan välja att se priser exklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5. Betalningsalternativ
5.1 Klarna (B2C)
Betalningsalternativet Klarna finns tillgänglig för dig som privatperson. De detaljerade villkoren för betalning bestäms av Klarna. För mer information eller frågor om din betalning, besök Klarnas webbplats eller kontakta deras kundservice på mail info@klarna.se eller kundtjänst på telefon 08-120 120 10.
5.2 Billie (B2B)
Godkännandeprocess
Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie
Beställningen godkänns med en godkännandeförklaring som skickas i ett 
separat e-brev eller genom att varorna levereras inom tre till fyra 
dagar. Billie GmbH förvärvade fordringen för köpesumman gentemot kunden 
när betalningssättet ”Fakturabetalning för företagskunder via Klarna 
powered by Billie” valdes och skickar godkännandeförklaringen med 
e-post.
Förvärv av fordringar
Företagskunder har möjlighet att betala fakturabeloppet via 
banköverföring först efter att varan och fakturan tagits emot 
(”Fakturabetalning”). För att kunna lämna detta erbjudande samarbetar vi
 med Klarna Bank AB (”Klarna”), som i sin tur samarbetar med 
leverantören av betaltjänster, Billie GmbH (”Billie”), vid 
betalningsmetoden ”Fakturabetalning för företagskunder via Klarna 
powered by Billie”. Man måste inte registrera sig hos Klarna för att 
kunna överföra fakturabeloppet. När betalningsmetoden valts under 
beställningsprocessen kontrollerar Billie adressen och gör en 
kreditprövning. Om resultatet av kontrollen är bra kan beställningen 
genomföras med det betalningssätt som valts och betalningskravet 
gentemot kunden lämnas först över till Klarna och sedan från Klarna till
 Billie. Fakturabeloppet ska överföras enligt betalningsanvisningarna 
inom den betalningsperiod som anges på fakturan till det konto som 
Billie använder för sina företagskunder.
Integritetspolicy
Om du väljer betalningssättet ”Fakturabetalning för företagskunder via 
Klarna powered by Billie” kommer Klarna att kontrollera adressen och 
göra en kreditprövning som en del av den beställningsprocess som ska 
utföras av Billie. Då överförs följande uppgifter som anges i samband 
med beställningen och som krävs för denna adresskontroll och 
kreditprövning till Klarna, Billie och företagspartner som anlitats av 
Billie (t ex kreditvärdighetsinformation, inkassopartner etc.):
Persondata och kontaktuppgifter
Uppgifter om kundens identitet (titel, för- och efternamn, 
telefonnummer, e-postadress) och det företag för vars räkning 
beställningen görs (företag och juridisk form, registernummer och 
-uppgifter, adress och kontaktuppgifter, e-postadress, telefonnummer, 
leverans- och faktureringsadresser, kundnummer, skattenummer, 
momsregistreringsnummer, information om branschen och företagets 
storlek);
Transaktionsrelaterade data
Fakturabelopp och betalningsvillkor, information om produkter som 
beställs, t ex order-ID, antal, varukorg och fakturerings information, 
status som befintlig kund. Dessa uppgifter används endast av Klarna och 
Billie för att kontrollera om den betalningsmetod som kunden önskar är 
tillgänglig samt för att hantera betalningen om resultatet av kontrollen
 var bra. Som en del av den här behandlingen kommer Billie att skicka 
kunden information om beställningens status och fakturerings information till den e-postadress som angavs under beställningsprocessen. Klarnas integritetspolicy finns på följande länk: https://www.klarna.com/international/privacy-policy/. Billies integritetspolicy kan hämtas genom följande länk: https://www.billie.io/en/privacy-policy. Båda dataskyddsförklaringarna gäller utöver vår dataskyddsförklaring och våra allmänna villkor för tjänsten.
Betalningsanvisningar och betalningspåminnelser
Om du väljer betalningssättet ”Fakturabetalning för företagskunder via 
Klarna powered by Billie” skickar Billie betalningsinstruktioner och 
betalningspåminnelser via e-post. Betalningar ska endast göras till det 
konto som anges här.Support
Teknisk support vid problem med att välja och genomföra betalningar med 
metoden ”Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by 
Billie” tillhandahålls av Billie. Supporten kan nås under vanlig 
kontorstid (måndag till fredag, 9.00 till 17.00, exklusive helgdagar i 
Berlin) på help.billie.io.
5.3 Swedbank Pay
Via Swedbank Pay erbjuder vi flera betalningsmetoder för både privatpersoner och företag:
- Swish
- Kortbetalning (Visa/Mastercard)
- Faktura
- Apple Pay
- Click to Pay
Betalningsprocessen sker i samarbete med Swedbank Pay och är krypterad samt säkerställd enligt branschstandard. Tillgängliga alternativ varierar beroende på val av enhet och andra tekniska faktorer. Fakturabetalning tillhandahålls efter kreditkontroll.
Vid frågor om genomförda betalningar via Swedbank Pay hänvisar vi till deras kundsupport.
6. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars 
ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har 
beställt.
6.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@brincksafe.se.
 I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret 
samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, 
produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig 
förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa 
motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid 
använd eller skadad produkt.
Läs mer om hur du går till väga för att returnera en vara på vår sida för Retur & Reklamation.
6.2 Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
7. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle 
produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi 
oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att 
kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
7.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@brincksafe.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt,
 återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande 
konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända 
reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att 
varan inte är felaktig i enlighet med gällande 
konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från
 Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
8. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av 
omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa 
omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, 
myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på 
produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och 
andra faktorer utanför vår kontroll.
9. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt 
slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger 
produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma 
beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid 
på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
10. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i 
integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i 
cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. 
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara
 på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att 
ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer 
information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
11. Personuppgifter
Genom att handla hos Brincksafe accepterar du vår dataskyddspolicy och 
vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga 
integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att 
behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina 
uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Brincksafe är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat
 till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna 
hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev
 eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt 
dina individuella behov.
Följande information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
11.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat 
till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, 
adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla 
dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller 
för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis 
bokföringslagen.
11.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
11.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
11.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det 
som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och 
telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer
 hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra 
köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer 
(betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish.
11.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste 
vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med 
fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. 
E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med 
fraktbolaget för avisering.De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.
11.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn 
och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna 
hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i 
marknadsföringssyfte.Vi använder Brevo för utskick av nyhetsbrev.
11.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
11.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
11.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns
 få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska 
behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis 
enligt bokföringslagen).
11.8 Ansvarig för dataskydd
Brincksafe är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
11.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs 
hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig 
information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert 
sätt.
12. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i 
villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på 
webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med 
order eller besök på webbplatsen.
13. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets 
kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna 
Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i
 ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via 
EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
 
       
            